DLF skifter logo og identitet

DLF får nyt navn og logo, der er ens på tværs af landene de optræder i.

DLF-Trifolium tager nu konsekvensen af, at de gennem årene er vokset langt ud over landets grænser og har medarbejdere i 13 land. Det gør de ved at skifte logo og sikre en fælles identitet i alle landene.

Siden dannelsen af DLF-Trifolium i 1988 er selskabet vokset fra at være et nordeuropæisk produktionsselskab til at være global markedsleder. Væksten er dels sket organisk, drevet af koncernens fokus på forskning og udvikling, og dels via en række virksomhedsovertagelser. Men vækst gennem vækst gennem fusioner og opkøb kan have ulemper i forhold til en tydelig kommunikation til kunderne.

»Vi havde nået et punkt, hvor vores identitet var ved at blive sløret af de mange forskellige navne og logoer, hvorunder vi opererer rundt om i verden,« siger Truels Damsgaard, adm. direktør i DLF.

Han mener at tiden nu er moden til at rydde op, knytte trådene sammen og forene DLF-familien under en fælles global identitet med et nyt navn, DLF A/S, og et opdateret logo, der præsenterer koncernen på tværs af landene.

Gamle navne forsvinder

Det betyder, at firmanavne som Innoseeds, Prodana Seeds, og DLF-Trifolium, nu erstattet af DLF og et fælles DLF logo, der fremstår enkelt, genkendeligt og entydigt.

Prodana Seeds, der står for hjemmemarkedssalget af plænegræs, er ved samme lejlighed fusioneret ind i moderselskabet, og vil derfor fremadrettet være integreret i forretningsenheden Dansk Salg under DLF.

Det nye logo forbinder det kendte symbol med de tre græsstrå, et symbol, der er anerkendt i hele verden, med DLF og signalerer et enkelt og samlet hold forbundet af fælles værdier.

Seeds & Science underbygger, at DLF, hvor én ud af hver 10 ansatte er involveret i forskning og udvikling, er en videns- og forskningsbaseret virksomhed.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle