Fødevareportal rejser investering på 3,5 mio. kr.

Fødevareportalen Fooducer henter investering hos fond samt privat investor.

Fooducer er en hjemmeside, hvor fødevareproducenter nemt kan komme i kontakt med grossister. Portalen har blandt andet Frederiksdal Gods - dem med kirsebærvinen - med i butikken.

Konceptet er en god ide, mener investorer. Fooducer har nu rejst 3,5 mio. kr. i venturekapital fra den offentligt baserede fond Capnova Zealand Invest og en privat investor.

Bag portalen står iværksætterne Fie Hansen-Hoeck og Sanne Fehmerling Kristiansen.

"Der handles varer over grænser hele tiden, men købere og sælgere bruger i dag alt for meget spildtid på kommunikation og administrative processer, som vi nu kan automatisere. Vi ser store muligheder i at gøre handlen mere simpel, hjælpe danske fødevareprocenter til øget eksport og samtidig bidrage til, at et større udbud af gode fødevarer fra ind- og udland kommer til alle fødevare-aftageres kendskab," siger Fie Hansen-Hoeck, adm. direktør og medstifter af virksomheden, i en pressemeddelelse.

Store organisationer som Landbrug & Fødevarer, Coop, Dagrofa, Dansk Industri og Horesta bakker op om konceptet, fremgår det af deres hjemmeside.

Investment Manager hos Capnova, Tom Weidner, fremhæver, at markedet Fooducers forretningsområde for et 'yderst interessant og hidtil uudnyttet marked'.

"I Norden alene er der over 20.000 fødevareproducenter og leverandører, som alle gerne vil gøre mere forretning og spare tid og penge. Der er endnu ingen direkte konkurrerende B2B-spillere i branchen som
kombinerer tidsbesparende arbejdsværktøjer med community-baserede funktionaliteter," siger Tom Weidner i en pressemeddelelse.

Relaterede

30. okt 00:00

Nye medlemmer i Madkulturen

Ledere fra fødevarevirksomheder og en ekspert i offentlig innovation skal styrke den selvejende institution, Madkulturen, under Miljø- og Fødevareministeriet.

Seneste videoer

Se alle

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle