Margarinegigant udfordrer smør i kampagne

På det britiske marked udfordrer Unilever smør med en ny margarinekampagne.

’Powered by plants’ er en ny kampagne for Flora, som er Unilevers største margarinebrand på det britiske marked. Det skriver Dairy Reporter.

Kampagnen til 12,5 mio. pund, svarende til 123 mio. danske kroner, sættes i gang samtidigt med, at Unilever lancerer et nyt smøreprodukt, Flora Freedom, som er fuldstændig uden mælkebaserede ingredienser. Man peger blandt andet på, at 12 procent af forbrugerne har overfølsomhed i forhold til mejeriprodukter, og at kun én procent af markedet for blandingsprodukter er fri for mælkefedt.

Chauffør kørte svinetransport i kæmpebrandert Svin 29. juni · 12:58

”Vi vil sætte fokus på det plantebaserede grundstof i Flora-serien og de sundhedsmæssige fordele i alternativet til smør,” siger James Brennan, marketing manager for Flora.

Tip os

Kommentarer

Forsiden lige nu

Quiz

Landbrugs Quiz

Untitled image

Hvor meget fedt indeholder 1 liter skummetmælk?

  • 0,10%

  • 0,15%

  • 0,18%

  • 0,20%

Det var rigtigt

Det var forkert