Afstemning: Vinder du på "lokal-bølgen"?

Den nye tendens med lokale fødevarer

Detailkæderne fylder flere og flere hyldemeter med lokale fødevarer, har erhvervsmediet Finans for nyligt beskrevet.

Coop Danmark har i 2015 oprettet et selvstændigt forretningsområde under navnet Lokale Varer, som skal udvikles til en milliardforretning.

"Vi begynder fra et lavt udgangspunkt, men forventer at nå en omsætning på 50 mio. kr. i år. Målet er, at salget af lokale varer skal vokse til 1,5 mia. kr. i løbet af 5-7 år. Vi har nu omkring 600 små leverandører og venter at komme op på 1.000 om nogle år," fortæller Christian Christensen, chef for Lokale Varer hos Coop til Finans.

Hos Føtex-kæden under Dansk Supermarked fortæller sortimentschef Tore Nederland, at »der er hastig vækst i vores lokale sortiment, og vi udbygger det løbende.

Landmad - som vi hos LandbrugsAvisen har skrevet om flere gange - er endnu et eksempel på en detailkæde med lokale varer.

Læs også meget mere at blive leverandør af lokale fødevarer i LandbrugsAvisen, der udkommer på fredag.

Hvad mener du? Har den nye tendens betydning for dig?

Afstemning

Vinder du på "lokalbølgen"?

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle