Drømme, brok og pral

Mandag morgen går Landbrug & Fødevarer i luften med den store fortælling om fødevareerhvervet. I tre uger kører filmen med Jørgen Leths stemme på TV 2 og i biografer landet over.

»Det er fortællingen til danskerne om, hvad vi kan, hvad vi står for, hvad vi bidrager med, og hvad vi alle kan være stolte over. Med filmen fortsætter vi det arbejde, vi indledte sidste år med kampagnen ’Noget at leve af. Noget at leve for’,« siger Lisbeth Olsgaard, der er brandingchef hos Landbrug & Fødevarer.

Filmen er målrettet den brede danske befolkning.

»Den skal vise danskerne et fødevareerhverv, der bidrager til samfundet i en tid med forandringer, drømme, stolthed og undren. Samtidig vil vi understrege, at erhvervet går forrest i ord og handlinger, når der skal findes en vej frem,« forklarer Lisbeth Olsgaard.

Seks år med massivt fokus på kommunikation til danskerne har ændret omverdenens opfattelse af erhvervet.

»Vi har formået at skabe et positivt omdømme, og det har danskerne købt ind på. Derfor tør vi også mere i den nye film,« siger Lisbeth Olsgaard og konstaterer, at kendskabet til Landbrug & Fødevarer er vokset:

»Der er vundet en række politiske slag, blandt andet fordi en investering på 90 mio. kr. i en målrettet omdømmekampagne har sikret os mere indflydelse og taletid.«

 

 

Se filmen

på landbrugsavisen.dk.

Faktaboks

Jørgen Leths stemme

  • I filmen får danskerne med Jørgen Leths ord blandt andet:
  • »Noget at brokke sig over«
  • »Noget at drømme om«
  • »Noget at pisse på«
  • »Noget at undre sig over«
  • »Noget at prale af«.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle