Vildt Arla-mål: Vil vokse 30 procent i UK

Arlas absolut største forretning skal vokse vildt frem mod 2020, melder mejerikoncernen i ny strategi.

Arla Foods vil vokse vildt i Storbritannien. Frem mod 2020 skal forretningen i Arla Foods UK vokse med op mod en tredjedel.

Det oplyser Arla i UK selv i en pressemeddelelse onsdag om den nye britiske strategi for selskabet.
Her fremgår det, at Tomas Pitrangelli, der er i spidsen for mejeriet på Arlas største marked, skal øge omsætningen fra de nuværende knap 18 mia. kroner til over 23 mia. kroner. En vækst på 30 procent på bare fem år.

»Vores altoverskyggende mål vil være at tilføje værdi til vores mælk, hvilket vil gøre det muligt for at give den højest mulige pris til vores andelshavere,« udtaler han.

Øget mælkemængde eller brandværdi?

Hvor meget af omsætningsfremgangen, der skal komme fra en øget mælkemængde fra de omkring 2700 britiske andelshavere, fremgår ikke.

Derimod nævner Arla flere steder, at Arlas tre globale brands, Arla, Castello og Lurpak for alvor skal være kendte af de britiske forbrugere. Derfor skal der investeres yderligere i marketing og produktudvikling.

Samtidig skal Arla UK satse mere på udvikling af sundere mælkeprodukter samt på at øge salget til cateringsektoren.

Ligesom i Danmark satses der også målrettet på at ramme andre salgskanaler end kølemontren i supermarkederne, hvor der sjældent er mere plads at finde til nye produkter. I stedet skal briterne lokkes til at indtage mælkeprodukter til morgenmad, som to-go-produkter og som convenience.

Arla UK er Arlas absolut største marked. Omsætningen på det britiske marked udgør nemlig hele 25 procent af koncernens samlede omsætning.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.