KWS: Vi rådgiver for at være troværdige

KWS har 5-6 medarbejdere, der bl.a. beskæftiger sig med rådgivning.

Høj kvalitet er kernen i sukkerroe- og majsfrø fra KWS. Men rådgivning til kunderne kan være en tillægsydelse, som gavner relationerne mellem landmanden og firmaet. Det fastslår Elo West Larsen, KWS Scandinavia.

”Det er vigtigt at deltage i kundernes udfordringer, og vi gør det for at blive opfattet som troværdige sparringspartnere,” siger han.

KWS-konsulenterne kommer på markbesøg både hvor der er problemer og hvor der ikke er og drøfter mulige løsninger. Desuden sender de frøprøver til spiring, gratis, for at sikre et godt resultat. Desuden står de for jordprøveudtagning, med henblik på at opnå høje udbytter også der, hvor der er roecystenematoder.

”Det har vi haft stor succes med, og det har medvirket til, at vi har stået stærkt i konkurrencen om salg af roefrø,” siger Elo West Larsen.

Selskabet holder også seminarer for at hjælpe avlere, men også for at sikre udbredelsen af roer til foder og energi.

Men er det for landmandens eller virksomhedens skyld, at KWS rågiver avlerne?

”Det er for relationens skyld og det kan være, at en god relation betyde mere salg og så er konklusionen jo at vi gør det for vores egen skyld. Eller også er vi bare sådan, at vi trives ved at være med, ved at deltage, ved at tage ansva,” siger han.

KWS er et gammelt familieforetagende hvor de lange horisonter tæller. Ved at indlægge familiære værdier i organisationen, skaber man tættere bånd til slutbrugerne.

”Derfor gør vi alle de ting, vi gør, selv om vi måske ikke får tilbagebetaling lige om hjørnet,” siger han.

Han peger på, at frøbranchen bygger på troværdighed og ved at indlægge familiære værdier i organisationen skabes (hvis det lykkes) en tæthed med slutbrugere. Derfor gør vi alle de ting vi gør, selv om vi måske ikke lige om hjørnet får tilbagebetaling

KWS har 5-6 medarbejdere, der bl.a. beskæftiger sig med rådgivning. Den er gratis, bortset fra jordprøverne, som man får til reduceret pris.

Se hvordan 10 firmaer klarer rådgivning og uvildighed

Nord Zucker: Der mangler foreningsrådgivning på nogle områder

KWS: Vi rådgiver for at være troværdige

Arla: Køber rådgivning hos Seges og de lokale

DLF: Specialviden er nødvendig

KMC: Landboforening har begrænsede resurser med specialviden

Bayer CropScience: Vi lærer også af landmændene

Danish Agro: Rådgivning gør os til en værdifuld samarbejdspartner

Vitfoss: Avancerede produkter kræver specifik rådgivning

DLG: Vores konsulenter har ikke salgsansvar

Danish Crown: Vi optimerer landmandens situation

Faktaboks

LandbrugsAvisen sætter i dag, fredag d. 17. juni, fokus på rådgivningen, som virksomhederne er begyndt at yde landmændene.

Her på Landbrugsavisen.dk går vi ekstra i dybden med de enkelte virksomheders baggrund for at ansætte firmakonsulenter.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.