Månedens ejendom på Facebook: TH-Agro - sjove indlæg og masser af jobansøgninger

Med Facebook kan man nemt og hurtigt nå ud til rigtig mange følgere, har Torben Thomsen, medejer af fynske TH-Agro med planteavl og svineproduktion, erfaret.

En af de mange landbrugsvirksomheder, man kan følge med i på Facebook, er TH-agro, som er beliggende i Ebberup på Vestfyn. TH-agro har lige nu 3.197 likes, altså antallet af følgere, som løbende modtager opdateringer om hvad der sker i virksomheden. 

TH-agro driver et markbrug på 900 hektar almindelig planteavl samt græsfrø og spinat. Dertil kommer en Yorkshire opformeringsbesætning på 500 søer og en produktion af 5000 LY sopolte og opfedning af ca. 6.000 slagtesvin. 

Aktiviteten på Facebook administreres af Torben Thomsen, som er en af ejerne bag TH-agro.

»Det startede egentligt med, at vi havde en helt almindelig traditionel hjemmeside. Men vi oplevede, at det var begrænset, hvad vi havde af interesseret trafik på denne hjemmeside. Så vi nåede desværre ikke ud til den målgruppe, vi gerne ville ramme.

Konsekvensen blev at vi oprettede en Facebook-side for vores virksomhed, og det er sådan set gået ganske fint med det,« forklarer Torben Thomsen.

Aktualitet og rekruttering

For TH-agro er det især aktualiteten og rekrutteringsmulighederne ved at være på Facebook, der er interessante.

»Med vores Facebook-side kan vi nemt og hurtigt nå ud til rigtig mange, har vi erfaret. Vi har især rigtig mange unge, der følger med i hvad der sker, og det mener vi er rigtig vigtigt i forhold til at skabe interesse for vores landbrug.

Så når vi skal ud og ansætte nye medarbejdere, så går det pludseligt vældig stærkt med henvendelserne,« siger Torben Thomsen.

Med Facebook går der betydeligt lettere og hurtigere end med en traditionel hjemmeside.

»Det er supernemt med Facebook. Man kan simpelt og hurtig fra sin telefon lægge billeder og videoer op på Facebook. Med en almindelig hjemmeside går der lang tid med at skulle overføre billederne til computeren og så videre,« siger Torben Thomsen.

Et råd: Kom på

Det bedste og mest motiverende ved at være på Facebook, synes han, er den gode mulighed Facebook giver for at nå ud til mange interesserede - og de gode og sjove bemærkninger, der tit kommer fra de mange interesserede følgere.

Der kan dog også være en enkelt træls kommentar en gang i mellem.

»Vi har heldigvis kun oplevet en negativ kommentar i meget få tilfælde. Nok faktisk kun tre gange i alle de år, vi har haft Facebook-siden. Vi frygter vel alle en »shitstorm«, men den har heldigvist ikke været der endnu,« siger Torben Thomsen.

Et godt råd til landmænd, der er ikke er aktive på Facebook, fra den fynske landmand lyder:

»Jeg kan sige det meget simpelt. Kom på. Det er nemt og hurtig, når man først lige har lært det, og vær med til at dele og sprede de gode faglige historier, der trods alt er i vores branche.«

 

Faktaboks

Mange landbrugsbedrifter har en selvstændig side på Facebook, og på de bedste sider er det muligt at at følge med i livet på bedriften, se flotte fotos og videoer og læse om bedriftens erfaringer.

Hver måned udvælger Mark Plus en Facebook-side for en planteavlsbedrift til omtale her på siden.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.