Kommunikationsekspert: Mere gødning kan fortælles som god historie
Kommunikationsekspert mener, at den enkelte landmand skal mere i front, når landbruget kommunikerer.

Landmændene skal mere frem og fortælle, at de ønsker at passe på natur og miljø. Det siger Mikael Børsting, Public Affairs-direktør hos rådgivningsvirksomheden Geelmuyden Kiese, i et interview med LandbrugsAvisen.

Landmændene har fået det, de bad om og må gøde mere. Kan man sælge det budskab positivt?

"Jeg tror, Landbrug & Fødevarer skal blive bedre til at inddrage deres medlemmer. Landmændene har jo passet på grundvandet i hundrede år, og det vil de da blive ved med. Det skal man bruge krudtet på at fortælle lokalt. Landbruget skal ikke overlade det til andre at fortælle den historie," siger Mikael Børsting.

Kan man overbevise folk om, at det er rimeligt eller positivt, at der skal gødes mere?

"Ja, det kan man da. Se bare på, hvordan klima- og energiminister Lars Christian Lilleholdt kan sælge budskabet om, at vi må skrue ned for ambitionerne i omlægningen til grøn energi. Han fastholder, at Danmark er foran alle andre lande, men at vi skal passe på ikke at miste dem af syne. Det er godt kommunikeret, og det kan landbruget også gøre."

Læs hele interviewet i LandbrugsAvisen, der udkommer i dag, fredag. Læs som e-avis her.

Du kan også benytte dig af vores tilbud om at tegne abonnement med fem ugers gratis prøveperiode.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.