Har knækket koden – her vil de unge arbejde

Et væld af aktiviteter får nye lærlinge til at strømme til maskinforretning.

Her er ansøgninger til lærlingepladserne ikke noget problem.

De unge vil nemlig meget gerne starte deres karriere hos Yding Smedie.

”Vi har lige fået 10 ansøgninger”, fortæller Jeppe Rasmussen, som er ejer og leder af maskinforretningen, som i øjeblikket er ved at køre to maskinforretninger sammen, da Yding efter opkøbet af Horsens Maskiner er gået fra 35 til 50 mand.

Jeppes kone Christina Rasmussen står for kommunikationsarbejdet i virksomheden. Hun fortæller, at en af ingredienserne bag opskriften – der i dag blev hædret med udnævnelsen som 'Årets lærested 2018' af Dansk Maskinhandlerforening – er mange udadvendte aktiviteter.

”Vi lader bl.a. forældrene for 7-9. klasserne her lokalt holde deres store forældremøde hos os. Så får de lært, hvad vi egentlig laver i vores virksomhed og set, at der er mange forskellige jobs hos os. Ofte er moren vigtig for børnenes beslutninger”, siger hun.

Men det stopper ikke der. Skoleklasser bliver jævnligt inviteret indenfor til at lave skoleopgaver i og om virksomheden, ligesom virksomheden er aktiv på uddannelsesmesser og viser historier om sig selv og erhvervet på sociale medier som Facebook og LinkedIN.

De går på akademi

I øjeblikket er der fem lærlingene i virksomheden på tværs af forskellige fag. De har fået deres eget akademi inden i virksomheden, hvor de får penge at lave events og opgaver sammen.

Det bedste råd fra prisvinderne er at have en fast strøm af aktiviteter.

”Vi skal være der hele tiden, så folk hører om os, og så er det også med til at holde stoltheden oppe hos vores ansatte. Det er i bund og grund dem, der bærer det hele hos os”, siger de.  

 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.