Ny Danish Crown-foodtruck skal rykke ved forbrugerne i butikkerne

Det nyeste tiltag på Skanderborg Festival er en foodtruck med krogmodnede gourmetburgere. Bilen skal også bruges uden for festivalen og skal i sidste ende rykke ved forbrugernes indkøbsvaner.


Beklædt med flammer og horn serverer Danish Crown med foodtrucken Beef on Wheels nu også burgere lavet på krogmodnet kød til gæsterne på Skanderborg Festival.

Beef on Wheels er Danish Crowns nyeste satsning på Skanderborg Festival og er et forsøg på at ride med på bølgen af nye madtendenser.

”Det boomer med madmarkeder og food trucks, og det var et område, vi ikke kunne lade være med at gå ind i. Det er vigtigt at gøre det, vi indtil videre har succes med, men det er lige så vigtigt hele tiden at prøve noget nyt. Nogle har et billede af, at Danish Crown er lidt støvet og gammeldags, men med Beef on Wheels er vi virkelig med, hvor det sner,” siger Finn Klostermann, adm. direktør i Danish Crown Beef.


Kontant afregning

Danish Crown er samlet set til stede 10 steder på festivalspladsen, men den nye madbil var alligevel et nødvendigt tiltag, lyder det fra Finn Klostermann.

”Vi er allerede til stede flere steder på festivalen, og naturligvis giver det her endnu mere promovering, men vigtigst af alt er det en unik mulighed for, at vi kan få testet nye produkter af med det samme – hvis ikke kunderne kan lide det, så får vi kontant afregning, og så må vi arbejde videre derfra,” siger han.

"Og så er det jo en relativt billig måde at markedsføre os på. Det er jo en lille investering, og den er nogenlunde selvfinansierende, fordi vi får omsætning ind. Vi bliver jo nødt til at have respekt for landmandens penge."


Hjælpende hånd i køledisken

Madbilen startede med at servere mad for gæsterne på campingområdet Kærligheden, der holder åbent et par dage inden festivalen officielt starter. Da startskuddet til musikprogrammet gik onsdag, kørte madbilen efterfølgende ind på festivalens arealer og serverede den eneste ting på menuen; burger af dry aged, hakket oksekød.

”Festivalen er jo en oplagt mulighed for at møde vores forbrugere i øjenhøjde, men samtidig skal det være flot og en høj kvalitet. Det har vi opnået med burgerne her, der laves på kød fra den øverste hylde,” siger Finn Klostermann og fortæller, at bilen i sidste ende skal flytte ved forbrugernes præferencer i køledisken.

”Vi har en idé om, at landmanden og forbrugerne skal trækkes tættere sammen, og det kan vi netop gøre med en food truck. Kunderne  giver os nogle værdifulde input om, hvad de kan lide, og det er så vores opgave at tage de input med hjem og overføre dem til, hvordan forbrugerne tager produkterne til sig i detailhandlen. Eksempelvis går indkøbsvanerne mere over på færdigmad, og her kan en food truck pege i retning af, hvordan og med hvad det skal gøres,” siger han.

Beef on Wheels skal for fremtiden også bruges til andre større arrangementer, ligesom den tidligere på året varmede op til festivalen ved at servere mad på Folkemødet, til DGI Landsstævne og Sol over Gudhjem.

 

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle