Sig mojn til din styrelse

NaturErhvervstyrelsens Kundecenter er flyttet til Augustenborg.

Når landmænd og konsulenter ringer til NaturErhvervstyrelsen er det nu i Sønderjylland og ikke længere i Kampmannsgade i det indre København, at telefonen bliver taget.

Sådan har det været siden starten af november, hvor NaturErhvervstyrelsen indviede sit nye Kundecenter.

»Vi har oplært syv spritnye medarbejdere, som er gået på med krum hals. De skal »kunne« alle de ordninger, vi har her i huset, og de besvarer allerede op til 50 pct. af alle telefoniske henvendelser uden at stille videre,« fortæller Jette Petersen.

»Så nu kan LandbrugsAvisens læsere godt sige »mojn,« når de ringer.«

Tager flere år

Jette Petersen forventer, at hele landbrugsområdet vil være flyttet til Augustenborg til sommer, men de fleste medarbejdere vil fortsat være under oplæring.

»Det vil tage et par år, før vi er oppe i fulde omdrejninger. Vi følger året, ligesom landmændene. For at kunne alting skal man have været igennem tingene et par runder.«

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle