Svin på 12 måder: Danish Crown-toppen spiste sig gennem Smukfest

På Meat Crawl – kødets svar på pubcrawl - blev både Jais Valeur, Erik Bredholt og dele af bestyrelsen guidet rundt til koncernens mange madboder på Smukfest.

Hvor mange kilometer medisterpølse bliver der produceret i ugerne op til jul? Og hvor mange tons hakket oksekød producerer Danish Crown om ugen?

Quizspørgsmålene var mange, da koncerndirektør Jais Valeur, bestyrelsesformand Erik Bredholt og en række øvrige direktører for første gang deltog i Meat Crawl – kødets svar på en pubcrawl – til Skanderborg Festival.

De havde i dagens anledning smidt både slips og jakkesæt, og på den timelange tur fik de prøvesmagt intet mindre end 12 varianter af okse- eller svinekød i forskellige afskygninger.

Smagsprøverne blev enten taget op af termokander, langet over diske eller hældt fra kaffekander, og serveret sammen med historiske fakta om koncernen, afslappet stemning og en enkelt ølpause halvvejs igennem, var det til stor fornøjelse for alle de fremmødte.
 

Anført af bagemester

Meat Crawl blev afholdt i alt ni gange på den store festival, og deltagerne var hovedsageligt journalister, bloggere og konkurrencevindere fra Tulip og Danish Crowns sociale medieplatforme.

Ligesom de øvrige deltagere de foregående dage, blev også cheferne på den timelange tur gelejdet rundt over hele festivalpladsen af Micki Cheng, der er kendt som finaledeltager i Den Store Bagedyst, hvor han bagte wienerbrød med bacon. Han er efterfølgende blevet ansat i Tulip.
 

Forretninger bunder i tillid

Og for Jais Valeur var dagen i Bøgeskoven en oplagt måde at møde samarbejdspartnere på.

”Jeg er her jo for at se og møde vores forbrugere, som går rundt i titusindevis herude, men også vores kunder i eksempelvis de store supermarkedskæder. Det giver os mulighed for at møde hinanden uden for arbejdstid og i afslappede omgivelser med en øl i hånden. Vi er jo i bund og grund forretningsfolk i hverdagen, og man laver jo kun forretninger med dem, man har tillid til – og den tillid kan man skabe på en dag som i dag,” siger Jais Valeur, koncerndirektør i Danish Crown.

Han fortæller, at slagterikoncernens tilstedeværelse på festivalen i sidste ende skal inspirere til bedre og sjovere madvaner.

”For os er den store udfordring at vise forbrugeren, hvad han eller hun kan få ud af de store kølediske med et hav af forskellige udskæringer og kødtyper. For hvordan kan vi få inspireret forbrugerne til at nyde maden på nye måder? Det kan vi bl.a. gøre ved et arrangement som dette,” siger han.

Også Erik Bredholt, bestyrelsesformand i Danish Crown, var imponeret over setuppet i skoven. Han havde sågar taget en fridag fra høsten på sin bedrift for at være med til dagens arrangement.

”Dagen i dag giver mig mulighed for at se, hvordan vi præsenterer Danish Crown udadtil, og samtidig er det en mulighed for at kunne samles uden for bestyrelseslokalet, hvor vi kan smide slipset og komme hinanden ved – og så bliver det forhåbentligt nemmere, når vi så tager slipset på igen,” siger han. 

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle