Betalt indhold af DLG

Viden viser vejen til ’Verdens Bedste Gris’

Verdens Bedste Gris er et nyt svinefoderkoncept, der har til formål, at give de danske landmænd adgang til dansk og international viden, så Danmark fortsat kan producere verdens bedste grise.

I mere end 100 år har grise været et vigtigt aktiv for Danmarks eksport og økonomi. Effektivitet i verdensklasse og masser af knowhow er stadig forudsætningen for, at dansk landbrug kan klare sig globalt. Lange traditioner for svineproduktion har givet dansk landbrug et forspring på de internationale markeder. 
I dag er de danske svineproducenter førende indenfor kvalitet, fødevaresikkerhed, avl, dyrevelfærd, genetik og effektivitet, hvilket gør danske svin til en eftertragtet vare i udlandet. DLG-koncernen bruger årligt store ressourcer på forskning og udvikling, og det er med til at skabe nye innovative foderløsninger, som giver mest værdi for landmanden og sikrer konkurrenceevnen.

De nye svinefoderblandinger adskiller sig fra tidligere ved i højere grad at inkludere international viden og erfaringer fra udenlandske fodringsforsøg. Forudsætningen for at få succes med disse typer svinefoderblandinger er, at der samtidig sikres et højt managementniveau i svinebesætningen. Det medfører, at konceptet via DLG og Vitfoss-konsulenterne integrerer rådgivning om alle aspekter af svineproduktion med det formål at opnå topresultater gennem partnerskab. 

Det nye fodringskoncept kan benyttes til fodring uden brug af veterinær zink og med et minimalt brug af antibiotika, uden at det går ud over tilvækst og foderforbrug. Faktisk kan vi i vores forsøgsstald påvise en bedre produktionsøkonomi på netop disse svinefoderblandinger. 

Læs mere om det nye svinefoderkoncept: Verdens bedste gris.

Kontakt din DLG/Vitfoss-konsulent for at høre mere om svinefoderkonceptet.

 

Emneord DLG

Betalt indhold af DLG

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.