Direktør stopper hos Grene

Grene Danmark får fremover ikke en dansk direktør - og derfor stopper Sean Ammentorp i selskabet.

Sean Ammentorp fratræder sin stilling som administrerende direktør for Grene Danmark A/S den 1. april 2015.

Årsagen er, at posten som adm. direktør i Grene Danmark nedlægges.

"Denne strukturændring har medført, at der fremover ikke er et job, der modsvarer nuværende administrerende direktør for Grene Danmark A/S, Sean Ammentorps ambitioner og profil," skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Strukturændringen er en konsekvens af fusionen med hollandske Kramp Group B.V. i efteråret 2013. Selskabet har gennem de seneste måneder arbejdet med den overordnede koncern- og ledelsesstruktur i det fusionerede selskab.

I koncernen er der valgt en regional struktur med to sideordnede direktører, hvilket betyder, at der i Norden vil være en salgsdirektør og logistikdirektør, som samtidig udgør direktionen i Grene Danmark.

Der er lavet en gensidig aftale om, at Sean Ammentorp fratræder sin stilling som administrerende direktør for Grene Danmark A/S den 1. april 2015.
 

I de 7 år, hvor Sean Ammentorp har bestridt jobbet som administrerende direktør for Grene Danmark A/S, har selskabet været i en god udvikling og opnået flotte resultater, påpeger Grene i pressemeddelelsen.

Årsregnskaber viser, at overskuddet har svunget mellem knap 14 mio. kr. i 2009 - ud af en omsætning på 394 mio. kr. - og 41 mio. kr. i 2012, ud af en omsætning på 550 mio. kr. Sidste offentliggjorte årsregnskab, 2013, viste et overskud på 32 mio. kr. ud af en omsætning på 538 mio. kr.

Tidligere medlem af direktionen hos Kramp Group, Steffen Schütze, har midlertidig overtaget jobbet som nordisk salgsdirektør, mens der samtidig arbejdes på en langsigtet løsning. Processen med at finde den fremtidige logistikdirektør vil blive iværksat snarest.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.