Fendt debuterer i græsset

Fendt havde i dag officiel Danmarkspremiere på producentens nye græsprogram og viste den nyeste Fendt Katana finsnitter.

Fendt-forhandlere og deres kunder blandt maskinstationerne - 110 mennesker ialt - var i dag med som indbudte gæster, da Fendt i dag, onsdag, havde officiel Danmarkspremiere på producentens nye græsprogram, der kom i stand, da Agco overtog Fella-fabrikken i Tyskland. Blandt premiererne var også nyeste aftapning af finsnitteren, Fendt Katana.

Den officielle premiere blev udført som en demo hos Tobberup Maskinstation nord for Hobro, hvor maskinerne og gæsterne kunne boltre sig på maskinstationens egne marker med økologisk kløvergræs.

Fendt har så at sige skudt genvej til de nye full-line tider, da Agco for få år siden overtog Fella fabrikken ved Augsburg i Tyskland. Græsredskaberne fra Fella har siden fået nye betegnelser og er malet i den karakteristiske Fendt-grønne kulør. På markerne ved Hobro stillede Fendt blandt andet op med venderen med navnet Twister, slåmaskinen Slicer og en 12,5 meters Former rive. Men særlig interesse havde maskinstationerne i den nye Fendt Katana, der kommer i to versioner med henholdsvis 625 og 850 hestekræfter. Det er dog den 625-hestes, der satses mest på til det danske marked - den kraftige version anvendes mest til biomajs.

Med dagens Danmarkspremiere har Fendt taget et stort skridt ind i full-line konceptet - men hvad er egentlig fordelen ved at kunne tilbyde alt i samme farve?

»Kunderne kan få den samme velkendte service, som de er vant til, hos én leverandør, som de er trygge ved. Og som producent har vi muligheden for at være mere innovative på flere områder, også på redskabssiden,« siger salgschef for Fendt i Danmark, Peter Midtiby.

Læs mere om Fendts græsprogram i den trykte udgave af LandbrugsAvisen torsdag 22. juni.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.