Hardi styrker den selvkørende strategi

Franske Matrot lægges ind i Hardi Gruppen, hvormed Hardi får større ekspertise inden for store selvkørende sprøjter.

Det er en sammenlægning, der er foregået i al ubemærkethed inden for Hardi Gruppen, men den kan få stor betydning for sprøjteproducenten Hardi, især når det gælder udvikling af nye selvkørende marksprøjter af den store slags. Franske Matrot er nu lagt ind under Hardi Gruppen.

Hardi og Matrot er begge ejet af franske Exel Industries. De har i forvejen arbejdet sammen ved flere lejligheder, senest med udviklingen af Hardi Rubicon 9000, den store selvkørende sprøjte, som især er tiltænkt de australske og amerikanske markeder - en stor sag med 9.000 liters tank, 386 hestekræfter, 48 meter bom og en sprøjtehastighed på op til 35 km/t.

»Det her betyder slet og ret, at Hardis ekspertise inden for selvkørende sprøjter bliver styrket,« siger salgs- og marketingdirektør hos Hardi, Peter Henrik Dahl, der mener, at det først og fremmest vil få effekt inden for research og udvikling.

»Det betyder igen, at vi kan udvikle nye produkter hurtigere og få dem hurtigere ud på markederne,« siger Peter Henrik Dahl.

Hardi Group i Frankrig kommer fremover til at tilbyde tre mærker, nemlig Hardi, Evrard og Matrot.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.