Lemken går frem i Østeuropa

Godt regnskabsår og nye produkter giver optimisme

Lemken formår at fastholde deres markedspositionen i et ellers presset marked for landbrugsmaskiner. Det fremgår af en udsendt pressemeddelelse.

I alt blev der fremstille 12.809 redskaber, der samlet blev solgt for 325 millioner euro, svarende til 2,4 mia. kr. Af dette salg udgør plove den største andel.

På hovedmarkederne i Europa var der i det afsluttede regnskabsår et vigende salg i Tyskland og Frankring, mens salget i England var stabilt og tilsyneladende upåvirket af Brexit.

På markederne i Central- og Østeuropa var der vækst, især Rumænien, Ungarn og Bulgarien havde god vækst. I Rusland udviklede salget sig også positivt. I Ukraine var salget af Lemken-redskaber ligefrem fordoblet, fremgår det af pressemeddelelsen. Med i top 10 hører også Canada og Kina, hvor familiefirmaet oprettede salgs- og montagefaciliteter for tre år siden.

Flere nye faciliteter blev færdiggjort i 2016, herunder den nye Lemken Agrofarm, hvor forhandlere og kunder kan få praktisk træning. Ved udgangen af året var der 1405 ansatte, hvilket er en stigning på 100 ansatte. Det skyldes til dels at Lemken har valgt at hjemtage arbejdet med svejsning.

I det kommende år lancerer Lemken for første gang en enkorns-såmaskine, den nye Lemken Azurit med 6-meters arbejdsbredde. Derudover kommer 25. generation af Lemken Solitair på markedet.

Fra 2017 vil alle Isobus-redskaber fremover få en ny CCI-50 terminal med en 5,6 tommer skærm. Lemken lover også flere nyheder på Agritechnica i November.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.