Udlændinge forstår ikke Ø-mærket

Skriv Denmark og organic uden på varerne, anbefaler koreansk ambassadør.

Ø-mærket er populært og meget velkendt i Danmark. Men skal man sats på eksport, skal man ikke regne med, at de forbinder det med noget specielt. Det siger ambassadør for Sydkorea, MA Young-sam, der fredag holdt tale ved økomærkets 25-års fødselsdag.

Han mener at danske økologiske varer har gode chancer i Sydkorea.

»Vi vil elske dem,« siger han.

Men skal koreanerne genkende varerne som noget godt, har han to gode råd.

»Der skal stå organic på varerne. Ingen kender Ø-mærket i Korea. Der skal også stå Denmark på varerne. Koreanere ved, hvad Denmark er og står for, men hvis der står Danish, siger det dem ikke noget.«

Han anbefaler danske økologer og virksomheder at prøve det koreanske marked for økologiske varer som et forsøgsmarked.

»Det åbner et kæmpe marked i resten af Asien for dansk økologi,« siger han.

Emneord

økologi

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle