Vitfoss, der er ejet af DLG, sælger mineraler til foderblandinger og har 14 fagkonsulenter i Danmark, der rådgiver om fodring af svin, kvæg og fjerkræ i forhold til de produkter Vitfoss tilbyder.
”Vitfoss sælger meget avancerede produkter, og derfor hænger rådgivning og produkter sammen. Derfor skal vi også yde den nødvendige rådgivning og faglig sparring, så landmanden får optimalt udbytte ud af produkterne,” siger pressechef Jes Randrup.
Han mener, at det kommer både landmand og Vitfoss til gode.
”Vores rådgivning skal sikre, at kunden ved at anvende de rette produkter får den bedst mulige produktionsøkonomi. Derved får kunden en god oplevelse med det produkt, vi sælger, og dermed sikrer vi, at produkter bliver udnyttet optimalt. Det mener vi skaber høj kundetilfredshed og kundeloyalitet,” siger han.
Han understreger, at rådgivningen, der er gratis, ikke afhænger af, hvor meget landmanden handler med Vitfoss. Omvendt er fagkonsulentens løn uafhængig af salg.
Se hvordan 10 firmaer klarer rådgivning og uvildighed
Nord Zucker: Der mangler foreningsrådgivning på nogle områder
KWS: Vi rådgiver for at være troværdige
Arla: Køber rådgivning hos Seges og de lokale
DLF: Specialviden er nødvendig
KMC: Landboforening har begrænsede resurser med specialviden
Bayer CropScience: Vi lærer også af landmændene
Danish Agro: Rådgivning gør os til en værdifuld samarbejdspartner
Vitfoss: Avancerede produkter kræver specifik rådgivning
DLG: Vores konsulenter har ikke salgsansvar
Danish Crown: Vi optimerer landmandens situation
Faktaboks
LandbrugsAvisen sætter i dag, fredag d. 17. juni, fokus på rådgivningen, som virksomhederne er begyndt at yde landmændene.
Her på Landbrugsavisen.dk går vi ekstra i dybden med de enkelte virksomheders baggrund for at gå ind på rådgivningsmarkedet.
Kommentarer