Hedegaard skifter navn og profil

Med det nye navn DAVA Foods håber levnedsmiddelvirksomheden at få en klar profil på nye markeder.

1. november 2015 skiftede levnedsmiddelvirksomheden Hedegaard Foods, der er Nordens største leverandør inden for friske skalæg, navn til DAVA Foods. Samtidig med navneskiftet blev der indført nyt logo.

Group CEO i DAVA Foods, Ivan Noes Jørgensen begrunder navneskiftet således:

"Vi driver i dag syv selskaber i fem lande og med navneskiftet ønsker vi at synliggøre synergierne over for vores kunder om, at vi kan servicere dem i flere lande og at der er en høj grad af leveringssikkerhed, volumen og innovationskraft i vores gruppe. Det er ikke retvisende, hvis vores kunder opfatter os som individuelle firmaer," siger han og fortsætter: 

"I forhold til forbrugerne bliver navneskiftet knapt så tydeligt. De lokale brands bibeholdes, så æggene fra DAVA Foods kommer i Danmark fortsat til at hedde HEDEGAARD," siger han.

Som en del af navneskiftet får alle DAVA Foods datterselskaber i Danmark, Sverige, Finland, Estland og Holland samme profil og navn som moderselskabet.

"DAVA Foods har i dag aktiviteter i mange lande og vi har derfor ønsket at ensrette virksomhedsnavnene på tværs af landegrænser, så vi kan styrke den interne sammenhængskraft blandt medarbejderne, samtidig med at den eksterne genkendelighed styrkes," siger han.

En bredere profil

I øjeblikket har DAVA Foods kontrakt med 250 landmænd i Danmark og udlandet, men virksomheden er i færd med at bevæge sig ind på nye forretningsområder, herunder.

"Vi har nogle planer om at kødet fra vores økologiske høns skal blive til nye produkter, i stedet for, at kødet, der har en god smag og struktur ender som foder til mink. Vi kan se at der er en merværdi i kødet," siger Ivan Noes Jørgensen til Landbrugsavisen.dk. 

Igennem DAVA Foods ejere i Danish Agro har virksomheden også sikret sig forhandlingsrettighederne af raspolie i de lande DAVA Foods opererer i, og samtidig arbejder virksomheden på at lancere en ny – indtil videre hemmelig – produktlinje næste år. De nye tiltag skal sikre DAVA Foods en bredere virksomhedsprofil.

Her er 15 landmænds erfaringer med dræningMark 16. november · 14:58

"I DAVA Foods vil vi fremadrettet have en bredere produktprofil inden for fødevarer, og logoskiftet giver plads til en mere fleksibel og individuel produktbranding, hvor flere og forskelligartede aktiviteter kan udfolde sig," siger Ivan Noes Jørgensen.

Ifølge ham er målet at kunne levere fast til store kæder som for eksempel Scandic eller MacDonalds.

Fra blå til grøn

I forbindelse med indførelsen af nyt koncernlogo skifter logofarven samtidig fra blå til grøn. 

"DAVA Foods har store ambitioner inden for blandt andet økologi og vi har flere aktiviteter og indsatsområder, hvor vi imødekommer vores kunders ønsker om en mere ansvarlig og grøn profil. Dette arbejde vil vi også gerne signalere i vores logofarve, som nu er grøn," siger Ivan Noes Jørgensen.

Fra jord til bord

Navnet DAVA Foods bygger på forbogstaverne i de to landmandsejede grovvareselskaber, der ejer DAVA Foods. Og det er ikke tilfældigt ifølge bestyrelsesformand i DAVA Foods, Christian Junker.

"Gennem andelsselskaberne Danish Agro og Vestjyllands Andel er DAVA Foods i dag ejet af ca. 15.000 danske landmænd. Med det nye navn, der bygger på forbogstaverne i de to ejerselskaber, har vi ønsket at signalere, at DAVA Foods er med hele vejen fra jord til bord," siger Christian Junker og fortsætter:

"Det nye logo med tilhørende bomærke, som er en del af alle Danish Agro koncernens selskaber, gør det samtidig nemmere for DAVA Foods’ leverandører og samarbejdspartnere at afkode, at selskabet er en del af en international koncernfamilie," siger han.

 

Tip os

Kommentarer

Nyhedsbrev

Forsiden lige nu