Amerikansk Danish Crown rival lancerer seneste bud på planteprodukter

Fødevaregiganten, Smithfield Foods, har lanceret en ny produktserie af plantebaserede kødlignende produkter.

Den amerikanske fødevaregigant, Smithfield Foods, har mandag lanceret en række kødlignende produkter baseret på soja. 

Den amerikanske fødevarevirksomhed tilslutter sig dermed den voksende række af kødproducenter, der sender plantebaserede produkter i kølediskene i supermarkederne. Det skriver GlobalMeatnews.dk.

Med otte produkter under brandet "Pure Farmland" vil virksomheden ramme flexitarer, det vil sige deltidsvegetarer, der for det meste dropper kødet, men godt kan spise det en gang i mellem.

Produktserien rammer forbrugerne i USA i midten af september og indeholder blandt andet alternativer til burgerbøffer og kødboller.

Farmland brandet indeholder allerede en del svinekøds-produkter. Blandt andet en pakke bacon, der indeholder ingen kunstige tilsætningstoffer, hormoner eller antibiotika og er minimalt forarbejdet.

Smithfield Foods kommercielle direktør forklarer virksomhedens indtræden på det plantebaserede marked med følgende kommentar:

"Vi har udforsket området inden for protein-alternativer i et stykke tid, og har taget vores tid for at få det helt rigtigt", siger John Pauley.

"Med den her lancering bringer vi vores viden ekspertise i at skabe markedsførende fødevarer, vores engagement inden for bæredygtighed og vores forståelse for de af forbrugerne, der er flexitarer, for at levere en bred vifte af smagfulde plantebaserede protein-alternativer".

Produkterne kommer i kødbakker lavet af mere end 50 procent genbrugsmaterialer.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle