Arla mister direktør: Skal i stedet sælge marmelade i udlandet

Vicepræsident i Arla, Lillie Li Valeur, skifter i 2020 job til ny direktør i Good Food Group, det blandt andet sælger marmelade af mærket Skælskør.

Fra marts skal vicepræsident i Arla Foods, Lillie Li Valeur, ikke længere sælge mælk og mejeriprodukter, men  i stedet eksempelvis marmelade og frossen frugt fra mærket Skælskør og dressinger og saucer fra Svansø. Det skriver Jyllandsposten.

Fødevarekoncernen Good Food Group, der blandt andet ejer de to ovenstående mærker, har nemlig udpeget Lillie Li Valeur som ny øverste chef. Virksomheden har en klar ambition om at vokse internationalt de kommende år, og det projekt skal Lillie Li Valeur nu stå i spidsen for.

Hun tiltræder 1. marts næste år, og afløser Torben Christensen, der har været administrerende direktør siden 2010. 

Lillie Li Valeur har arbejdet hos Arla Foods siden 2002, og siden 2016 som Vice President i koncernens "Global Milk-based Beverages Business Unit", der blandt andet omfatter Cocio-brandet og Arlas partnerskab med Starbucks.

Good Foods Group blev stiftet i 1951, har hovedkontor i Vejle og beskæftiger 750 medarbejdere.

Virksomheden sælger sine produkter i 75 lande og omsætter årligt for 1,4 mia. kr.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle