Arla vinder prestigefyldt CSR pris for sin klimaindsats

Arla Foods har fået tildelt CSR Prisen for sin transparente rapportering om samfundsansvar, bæredygtighed og klima.

Arla har fået tildelt CSR-prisen, der er en pris som de danske revisorer hvert år uddeler til de danske virksomheder, der har udmærket sig inden for transperans og åbenhed om deres samfundsansvar. 

CSR Prisen 2020 blev uddelt af Revisorforeningen FSR og bliver givet til de bedste "Corporate Social Responsibility"-rapporter.

Arla vinder i kategoren for unoterede virksomheder. Det skriver Arla i en pressemeddelelse.

"Vi er superstolte og meget glade for at få denne pris for vores store arbejde med CSR. Bæredygtighed er meget vigtigt for os, og det kræver en stor kontinuerlig indsats fra både medarbejdere og landmænd at levere på vores mål og sikre, et troværdigt datagrundlag til at rapportere op imod vores mål og videreudvikle vores aktiviteter", siger CMO and Head of Corporate Social Responsibility, Hanne Søndergaard.

I år har fokus for CSR-prisen nemlig været på klimarapportering.

67 virksomheder var i puljen, 7 blev nomineret af dommerpanelet og 2 priser blev uddelt.  Den ene altså til Arla.

Nogle af Arlas nyeste bæredygtighedsinitiativer er andelsselskabets ambitiøse mål om at være CO2 neutral i 2050 og at reducere CO2e udledningen med 30 procent i 2030, et mål der er blevet godkendt af Science Based Targets initiativet i forhold til at opfylde målene i Paris aftalen.

Arla har indført klimatjek på gårdene for at hjælpe sine 9700 landmænd på tværs af syv europæiske lande med at identificere udledninger og pege på tiltag til at reducere klimaaftrykket yderligere. 

Derudover har Arla også lanceret mere bæredygtig emballage for flere af sine kerneprodukter så som mælkekartoner, skyr-bøtter og bægere til smør og smørbart. 
 

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle