Arlas salg af laktosefri mælk stiger

Arlas salg af laktosefri produkter er steget det seneste år. Og det har fået andelsmejeriet til at lancere det 25. laktosefri produkt i serien.

Arla har det seneste år oplevet en stigning på 24 procent i salget af laktosefri mejeriprodukter. Det er både laktoseintolerante og danskere, der blot vil leve et liv uden laktose, der efterspørger produkterne, lyder det i en pressemeddelelse fra Arla.USA: Salget af laktosefri mælk overhalede plantedrikke i 2019

"Vi oplever en stor interesse for produkter uden laktose. Derfor har vi de seneste år udvidet kategorien med en række produkter, der passer ind i danskernes hverdag. Det er dog fortsat mælk og yoghurt, som dominerer. De udgør hele 90 procent af kategorien", siger Marianne Forsingdal, ansvarlig for den laktosefri kategori i Arla.

Flere vælger laktose fra

Netop den stigende efterspørgsel har gjort, at Arla nu lancerer laktosefri kærnemælk, som bliver det 25. produkt i rækken.

Arla har de seneste fem-seks år oplevet, at danskerne har taget de laktosefri produkter til sig, og de satser derfor på en målgruppe, der rækker udover de laktoseintolerante. Og den større målgruppe har også skruet forventninger til 2020 helt op.

"Det er vores klare forventning, at den laktosefri kategori ikke har toppet endnu. Derfor har vi en klar målsætning om, at Arlas salg af laktosefri produkter stiger yderligere i 2020. OG dte skal den nye kærnemælk bidrage til", siger Marianne Forsingdal.

Arla oplyser, at der de sidste 12 måneder cirka er solgt 11.000 ton laktosefri mælk i Danmark.

Seneste videoer

Se alle

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle