201 åbner stalddøren

Formand for Danske Svineproducenter Henrik Mortensen er mere glad for direkte tv end den redigerede version.

I alt 201 svineproducenter er nu med i Danske Svineproducenters kampagne for åbne stalde, og dermed er den en succes, mener formanden, Henrik Mortensen.

Den blev sat i verden forud for tv-udsendelsen OperationX mandag:

"Kampagnen skal være med til at trække i en anden retning og signalere, at vi er åbne og klar til at tage imod besøgende. At behovet så ikke er så stort efter udsendelsen er en anden sag. Der har ikke været særlig meget fokus på sagen siden udsendelsen," siger Henrik Mortensen.

Han er godt tilfreds med at komme med live på TV2 News og TV2 Nyhederne senere mandag aften:

"Det gik meget bedre, og jeg var helt anderledes klar til at svare på spørgsmålene. Interviewet i OperationX var simpelthen så klippet og redigeret, men det var jo, hvad jeg kunne forvente," siger Henrik Mortensen.

Lægge alt åbent frem

Han fortæller, at TV2 faktisk havde et kamerahold inde i staldene derhjemme ved Løgstør samme mandag:

"Det blev da også vist i TV2 Nord. Så beskyldninger om at vi er lukkede passer ikke, og det hele er jo ikke så mystisk og lukket, som det blev fremstillet," siger Henrik Mortensen.

Han forklarer, at den bedste måde at gøre op med det meget negative image, branchen har fået, er at lægge virkeligheden åbent frem og lade folk danne deres egen mening.

Kampagnen gennemføres i et samarbejde med Videncenter for Svineproduktion.

himmelstrup@landbrugsavisen.dk 

Seneste videoer

Se alle

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle