Agco-salget er gået 4,4 procent frem globalt i første kvartal i forhold til samme kvartal sidste år.
Den store Agco-koncern har i første kvartal i år opnået en nettoomsætning på ca. 1,6 milliarder dollar. Det er en stigning på ca. 4,4 procent i forhold til første kvartal I 2016.
»Vores resultater afspejler den svage, men stabiliserede globale efterspørgsel efter landbrugsudstyr,« siger Martin Richenhagen, topchef for Agco.
Markedet i Europa er dog fortsat udfordret, melder han.
Salget er vokset især i USA, hvor der solgtes for 6,3 procent ekstra. I Europa og Mellemøsten var væksten på beskedne 0,7 procent.
I Sydamerika var væksten på voldsomme 54 procent, og i Asien voksede salget med 21 procent. Til gengæld var indtjeningen bedst i Europa og Mellemøsten.
Koncernen, der bl.a. producerer Fendt og Massey Ferguson, kører dog med et lille underskud.