Arla: Billigmælk er billigere i dag

»Det reelle billede af forbrugerprisen på drikkemælk skal baseres på de faktiske salgspriser gennem hele året, ellers fanger man ikke kampagner og tilbud. Faktisk sælges mere end 20 procent af mælken på kampagne og tilbud, og dette fanges ikke i tallene fra Danmarks Statistik. Samtidig reflekterer en så lang periode ikke den store udvikling, der er sket på mælkeområdet, hvor vi i dag ser, at 50 procent af markedet er billigmælk men også at udviklingen i for eksempel dyrere mælk som økologien i dag udgør knap 30 procent af drikkemælken i forhold til 1980.

Vores tal viser, at en billigmælk er billigere i dag end for 30 år siden og at de gennemsnitlige salgspriser på drikkemælk i dag er lavere end i 2007 som følge af stor konkurrence inden for drikkemælk. Derfor er konklusionerne ikke retvisende, og man risikerer at drage forkerte konklusioner baseret på den fremsatte analyse,« siger Arlas direktør for det danske marked, Peter Giørtz-Carlsen.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle