Det er ?’viel spass’ at være Lemken ?i disse år

Den tyske redskabsproducent Lemken er ikke kommet sovende til en markedsandel i hjemlandet på 15 til 60 procent i de væsentligste produktkategorier. Bag ved rekordomsætningen i 2013 på knap tre milliarder danske kroner og med de første tre måneder af 2014 som det bedste kvartal nogensinde i det familieejede firmas foreløbig 234 år lange historie ligger et stærkt fokus på maskinernes holdbarhed, kvaliteten af det udførte arbejde i marken samt brugervenlighed.

Bag den nye Rubin 12 discharve ligger således mere en to års udviklingsarbejde, og testfasen er langtfra slut endnu. Den nye Vega-serie af trailersprøjter var heller ikke ligefrem en kæmpe overraskelse for landbrugspressen, da et forstudie blev vist på Agritechnica i 2011. Der ligger med andre ord et grundigt arbejde med klart brugerfokus bag nyhederne.

Næste skridt for Lemken bliver udvikling af en handelsgødningsspreder samt en selvkørende sprøjte. Også her er der grund til at forvente komplekse, men samtidig holdbare, præcise og betjeningsvenlige løsninger.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle