En større dansk fødevarefortælling giver mening

Mere madlavning hjemme og værdsatte danske fødevarer er nogle af følgerne af coronakrisen. Det spiller ind i L&F’s nye kampagne.

Landbrugets sommerkampagne 2020 tapper direkte ind i en national strømning, som er blevet forstærket under coronakrisen. Tilbage i april kunne dagligværekæden Coop eksempelvis melde, at 41 procent af danskerne vil handle mere lokalt, end de gjorde før coronakrisen, og 66 procent vil støtte danske virksomheder mere.

»Vi ser også tal for, at danskerne bruger væsentlig mere tid på madlavning både under og efter corona-lockdown. Derfor giver det mening at komme med en større, mere lokal og dansk fødevarefortælling. Det har været vigtigt for os at vise råvarerne, og vi har gjort meget ud af at lave nogle smukke optagelser og billeder for at få sommerminderne frem i danskerne. For os i og omkring landbruget er det dog afgørende aldrig at blive selvhævdende. Derfor er der rent retorisk et glimt i øjet,« siger Lisbeth Olsgaard, Head of Branding i Landbrug & Fødevarer og bagkvinden bag utallige kampagner.

Kampagnen har allerede kørt i to uger, og responsen er god.

»Jeg har fået flere meget positive kommentarer fra rundt om i landet, og vi bidrager tydeligvis til den stolthed, landbruget fortjener. Det er dejligt, vi tilsyneladende har ramt noget, der begejstrer både på land og i by.«

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle