Nationalparker vil skabe eget mærke
Fire danske nationalparker går sammen om at skabe et mærke for oksekød fra kvæg, som har plejet naturen.

Nationalparkerne Mols Bjerge, Thy, Skjoldungernes land og Vadehavet samler nu kræfterne for at stable et mærke på benene, som fortæller forbrugerne, at de køber kød fra dyr, som har plejet naturen.

De fire nationalparkers projekt har allerede fået detailhandlens opmærksomhed, hvor blandt andre Coop er interesseret i at sælge kød fra kvæg, som har græsset i en af de fire nationalparker.

Klar om et års tid

Else Østergaard Andersen, leder af Nationalpark Thy, håber, at danske forbrugere allerede om et års tid kan købe oksekød fra nationalparkerne. Hun mener, at en højere pris for kødet er afgørende for at udbrede naturplejeindsatsen.

Lokalt kan de fire nationalparker også profitere af et selvstændigt mærke, mener hun.

»Hvis vi så kan skabe større afsætning af kødet takket være den gode historie om nationalparken, så kan det være med til at skabe værdi for hele området,« siger hun.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.