Må handle hurtigt efter coronaens ’nye normal’

Arla har udskudt den strategi, der ellers skulle have udpeget den fremtidige retning for koncernen i de næste fem år.

»Vi skulle have været i fuld gang med strategien, men vi har ikke haft tid, og det ville have været forkert i en coronatid, hvor alting forandrer sig. Vi har i stedet lavet et arbejde i maj-juni på, hvordan coronaen påvirker vores forbrugere og kunder på trends og digitalisering. Det er vi ved at bygge ind i vores 2021-plan. I efteråret går vi i gang med en strategiproces. Det er ikke så afgørende, hvornår den er færdig, men formentlig til maj-juni næste år«.

Faktaboks

Arlas strategi

  • Arlas nuværende strategi Good Growth blev lanceret i 2015 og udløber i år.
  • Strategien handlede grundlæggende om at løfte mælk ud af EU og øge andelen af mærkevarer.
  • Stort set alle målsatte punkter er nået - bortset fra målet om succes i Nordamerika. Dette mål blev droppet igen.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle