»Kunderne skal ikke mærke noget til det«

Servicetekniker hos Semler Agro i Odense fortæller her om den nye corona-virkelighed. Nye arbejdsgange betyder, at kunderne får samme service som normalt.

Jeg tror ikke, landmændene kan mærke ret meget til det i forhold til service og reparation. Det skulle de jo helst heller ikke, for det er jo lige nu, at det begynder at gå stærkt derude«.

Ordene kommer fra servicetekniker hos Semler Agro i Odense, Niels Abildtrup Andersen, der tegner et billede, som viser, at man både på hans arbejdsplads og blandt kunderne har taget corona-situationen og dens forholdsregler alvorligt fra dag nummer et.

»Da Mette Frederiksen lukkede landet ned en onsdag aften, fik vi omgående en udmelding, så vi vidste, hvad vi skulle torsdag morgen«, siger Niels Abildtrup Andersen, der forklarer, at man hos Semler Agro i Odense har delt serviceteknikerne i to teams, ét, der arbejder hjemme på værkstedet, og et udekørende team.

»Og de to teams må som en sikkerhedsforanstaltning ikke have kontakt med hinanden. Som en af de udekørende må jeg heller ikke komme inden for døren i firmaet«.

»Reservedele bliver stillet hjemme på min privatadresse eller hos kunden, og hvis jeg har behov for at hente noget værktøj eller andet i firmaet, bliver det stillet udenfor. Jeg må ikke gå ind og hente noget,« siger han.

Minimal kontakt

Serviceteknikeren vurderer også, at landmandskunderne har taget forholdsreglerne til sig.

»Både vi og kunderne enes om, at der skal være så lidt kontakt som muligt, så når vi er ude på en ejendom for at reparere en maskine, møder vi ikke nødvendigvis ejeren. Så må vi forklare i telefonen, hvad vi har foretaget af reparationer«, siger Niels Abildtrup Andersen.

Han tilføjer, at man hjemme i firmaet holder forskudt frokost med god afstand mellem medarbejderne, ligesom flere arbejder hjemmefra.

»Vi bruger jo i forvejen rigtig meget handsker i vores arbejde. Nu sørger vi også for at være omhyggelige med at spritte af. Vi har allesammen sprit med i bilerne«, siger serviceteknikeren.

»Og så kan man jo glæde sig over, at der er markant mindre trafik på vejene«, siger Niels Abildtrup Andersen, der ved siden af jobbet som servicetekniker driver et 40 hektar stort landbrug i Rønninge på Fyn.

Siden foråret 2018 har han været servicetekniker hos Semler Agro, hvor hans speciale er John Deere traktorer fra Mannheim.

Faktaboks

Serviceteknikeren

  • Udekørende servicetekniker Niels Abildtrup Andersen.
  • Siden marts 2018 ansat hos Semler Agro Odense.
  • Speciale: John Deere traktorer fra Mannheim.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.