Aflyst: Europa skulle tæppebombes med Robotti

AgroIntelli har afskediget ansatte og sendt en del hjem for at klare skærene under coronakrisen.

Foråret og sommeren 2020 var udtænkt som storoffensiv for den danske robottraktor-producent AgroIntelli.

På en lang række demonstrationer over det meste af Europa skulle den nye udgave af robottraktoren vises frem for landmænd, der skulle overbevises om, at her kunne de få en robot til at så og rense deres marker.

Så kom corona – og aflyste alt det. Dermed forsvandt der også en masse opgaver for et ellers stigende antal medarbejdere i selskabet.

Derfor har AgroIntelli for tiden sendt 15 ansatte hjem på corona-hjælpepakker.

»Der skulle gøres en stor salgsindsats i forhold til vores planer om et meget større salg og levering af Robotti’er til 2021-sæsonen. Vi får leveret cirka 16 maskiner i år, men det er utroligt svært at sælge maskiner som vores, når man ikke kan vise dem og se kunderne i øjnene. Derfor forventer vi nu, at vi ikke kan gå så stærkt frem næste år og må udskyde vores planer«, lyder det fra direktør og iværksætter Ole Green.

Ankommet i Holland

Som en konsekvens af den store opbremsning tager han selv en lang række roller i firmaet for tiden. Nye test og forsøg varetager han selv hjemme fra gården i Vestjylland, fortæller han.

Alt er dog ikke på vent. I Lem kører produktionen stadig af de bestilte maskiner, og mandag morgen landede eks. en ny Robotti i Holland.

I øjeblikket er fokus så på at bruge tiden på at udbygge forhandler-nettet i Europa.

»De møder og samtaler kan vi lettere håndtere lige nu«, siger Ole Green.

Faktaboks

Dansk robot-traktor:

  • Robotti produceres af AgroIntelli fra Lem i Vestjylland. 
  • Planen var at sælge 120 stk. i 2021.
  • Er udstyret med bl.a. laserscanner, kamera og rtk. 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.