Flere landmænd går efter faste serviceaftaler

Maskinforretningerne melder om stigende brug af aftaler på fast service.

Betal en fast pris for din traktor, der skal køre 1.000 timer om året, og så ordner maskinforretningens servicefolk resten, når det drejer sig om service.

Sådan lyder tilbuddet fra Skjern Maskinforrenting, og det er der efterhånden en del traktorkøbere, der slår til på.

»Der er også flere, som har valgt at slå til på vores mulighed for at lave serviceaftaler flere år frem i tiden. Der er kommet nogle muligheder fra New Holland, som der stille og roligt er blevet taget godt imod. Der er flere, som siger, at det ikke kan gå selv at rende rundt efter de her ting«, fortæller indehaver Kaj D. Pedersen, Skjern Maskinforretning og fortæller, at 15-17 kunder nu er med på serviceaftalerne.

Spæd start i Kolding

Inden for faste serviceaftaler ligger der flere koncepter og grader af servicen. Hos Claas forhandleren Kolding Maskinforrenting begynder serviceaftalerne også at komme ind.

»Vi er i den spæde start, men vi afprøver de første aftaler. Det springende punkt er selvfølgelg, hvad sådan noget skal koste, for kunderne kører jo ikke ens, og så skal vi også finde ud af, hvad kunderne efterspørger«, siger indehaver Henrik Thomsen.

400 aftaler hos SDK

Case IH-forhandleren S.D. Kjærsgaard har igennem flere år kørt med serviceaftaler. Ifølge direktør Palle Kjærsgaard har maskinhandlerne efterhånden fået 400 kunder med på konceptet.

»Vi kan se, at de, som indgik i det for nogle år siden, vil automatisk have det nu, når der bliver handlet traktor. Det har vi stor succes med, og det er noget, som vi vil«, siger han.

Han mener dog ikke, at alle forhandlere bør tilbyde det.

»Jeg tror, at flere forhandlere skal holde sig fra det. Det kræver en kritisk volumen, for ellers får du ikke nok ind på det«, siger han.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.