I spidsen for CNHs store traktorprojekt

Du er skiftet fra Case IH på europæisk plan til at blive brand leader for Steyr – hvorfor har du taget skiftet?

»Jeg har sideløbende med Case IH arbejdet med Steyr og Steyr-projektet (som premium brand i CNH, red.) i et par år. Projektet blev godkendt af vores øverste ledelse og bestyrelse globalt sidste år. Det er en stor glæde at kunne fortsætte det arbejde og rigtig spændende at være med til at skabe noget nyt«.

Skal vi forstå, at Steyr skal indtage samme position som premiumbrand hos CNH, ligesom Fendt gør det hos Agco?

»Der er ingen tvivl om, at Fendt er et dyrere mærke end de andre mærker i Agcos produktporteføljer. Vi kan ikke sammenligne det 100 pct., men det er lidt samme strategi, om end Agco med Fendt kører mere i retning af en full line-strategi, hvor vi siger, at Steyr er 100 pct. traktorer. Det passer så fint med, at Steyr skal samarbejde med stærke forhandlere med stærke redskabsmærker«, siger han.

Kan I undgå at kannibalisere fra jeres egne brands?

»Med den rette positionering og differentiering i markedet, tror vi, der er mulighed for det. Med Steyr vil vi give traktorføreren en anden brugeroplevelse. Derudover vil vi tilbyde andre ting omkring produktet som f.eks. en færdig pakke, der kan indeholde finansiering, service, garanti m.m., som vil gøre det bekvemt at køre Steyr«.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.