Ny John Deere 8R vinder topprisen i Hannover
Prestigefyldt guldmedalje tilfalder ny elektronisk transmission fra John Deere.

Når John Deere tropper frem på Agritechnica 10. november, er det med messens eneste guldmedalje i porteføljen.

Agritechnica serverede torsdag eftermiddag medaljerækken, hvor der uddeles priser til de mest innovative produkter, den såkaldte Agritechnica Innovation Award 2019.

Her fik John Deere den eneste tophæder – guldmedaljen – for sin nye elektriske transmission på de kommende 8R-modeller, som vi endnu ikke har set, men altså får at se på Agritechnica.

John Deeres topplacering sker i konkurrence med i alt 291 anmeldte såkaldte produkt-innovationer.

I slipstrømmen af det grønne mærkes guldmedalje ligger 39 udpegede sølvmedaljer.

LandbrugsAvisen skrev allerede om den nye elektriske transmission i sidste uge.

Her fremgik det, at to el-motorer betyder, at John Deere har skippet hele den hydrauliske del af transmissionen til fordel for disse el-motorer, der overtager funktionen af den variable justering af den trinløse transmission.

Samtidig kan motorerne også levere op til 100 kilowatt til eksternt forbrug, eksempelvis til at drive aksler på vogne eller store, bugserede plove for at reducere hjulslippet.

Et eksempel på det er på gyllevogne.

John Deere har allerede implementeret systemet på en tre-akslet vogn fra Joskin, hvor el-motorerne driver to af akslerne.

Da Agritechnica senest uddelte medaljer i forbindelse med messen i 2017, var John Deere også involveret i én af dengang to guldmedaljer.

Dengang blev en integreret enhed på majsskærebord Stalkbuster hædret, ligesom Claas også fik guld med sit system til at overvåge og justere indstillinger på mejetærskeren under kørslen, Cemos Auto Threshinng.

Faktaboks

4 til John Deere:

  • John Deere får guld for sin nye elektroniske transmission eAutoPowr. 
  • Derudover får John Deere tre sølvmedaljer for to koncepter til mejetærskere og et intelligent kontrol-management-system på bigballepressere.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.