Du har jo været hos bl.a. Agrometer, Dalbo og Agco. Er det sjovt at kaste sig ud i nye projekter?
»Jo, det er det, men det er også lidt tilfældigheder nogle gange. Man skulle lige vænne sig til ikke at gå og bestemme selv. Når det er på en anden måde, passer det fint med en stor forretning. Der er 4.000 mennesker i SDF (koncernen, som ejer Deutz-Fahr), så det er en hæderlig størrelse med system i tingene«.
Og så er missionen vel, at Deutz-Fahr skal sælge lidt flere traktorer i Danmark?
»Ja, det må være idéen«, siger han med et smil og anerkender præmissen om, at traktormærket, der i et land som Tyskland har en af de højeste markedsandele, ligger meget langt fra den position i Danmark. »Der er jeg så heldig, at det næsten kun kan blive bedre. Det har været lidt tungt i Danmark. Og der har de kunnet se, at man måtte gøre noget anderledes«.
Hvad skal der så ske?
»I første omgang skal vi tættere på markedet og finde ud af, hvad der så skal gøres, og så må vi få lavet en plan, som hovedkontoret også kan se sig selv i«.
Kommentarer