McCormick XTX 145

McCormick XTX 145 bygges i Italien, og var den første til at få det nye design med en motorhjelm der åbner i ét stykke. Der findes to typer semi-powershift transmissioner til traktoren.

McCormick XTX 145, der bygges på ARGO Gruppens traktorfabrik i Fabricco, Italien, var den første af to modeller til at få det nye design med en ændret snude der åbner i ét stykke, og ændrede bagskærme. Derudover er kroppen malet i mørk grå.

Under huden er der også sket grundlæggende ændringer, idet akselafstanden er gjort kortere, og hele konstruktionen har slanket sig 800 kilo. Traktoren er den mindste af de syv kandidater og er et enkelt og letkørt svar til brugere af en mellemstor traktor.

Ny motor

Ved overgangen til det nye design tilkom en Tier III-godkendt Common-Rail-motor. Stadig fra Iveco, NEF, og med tilnavnet Betapower i McCormick-regi. Den maksimale ydelse med boost er 156 hk.

To transmissioner

Standardtransmissionen, Xtraspeed, har fire grupper som skiftes mekanisk. Der er otte powershifttrin i hver. Alternativt E Plus-versionen der har flere finesser både inden for betjening af hydraulik og transmission. I den styres gearene alene med knapper på kørehåndtaget i armlænet, da skiftene imellem de fire grupper sker elektronisk. Der er skifteautomatik til transportkørsel, samt geartilpasning.

Fra armlænet betjenes fire hydraulikudtag fra to joysticks, imens et femte der er ekstraudstyr betjenes fra kørehåndtaget.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle