Miss Den Ny Fortælling fejrer 25 år i L&F

Fra kalvekød til imagekampagner for landmandsdatter og cand. polit. Lisbeth Olsgaard.

Når man siger »den nye fortælling«, »fremtiden er ikke så sort...« og »noget at leve af og for«, så siger man også Lisbeth Olsgaard. Landmandsdatteren fra Stevns, der efter 25 år i landbrugets organisationer nu har titel af brand manager, og om nogen personificerer hele L&Fs nye stil udadtil.

Lisbeth Olsgaard har gjort mange fusioner med, siden hun startede som sekretær 1. november ’92 i Kødbranchens Fællesråd. Her fik hun hurtigt ansvar for markedsføring og havde erfaringen med, da Landbrug & Fødevarer blev etableret i 2009.

Hun kom derfor til at stå i spidsen for hele den nye fælles identitetsudrulning. En meget kompleks opgave, med mange organisationer og mange hensyn at tage, som både kræver gode samarbejdsevner og også lysten til at sætte retning og skære igennem.

Da L&F i 2010 besluttede for første gang i organisationernes historie at gå ud med en stor omdømmekampagne, også kaldet Den nye fortælling, sattes hun i spidsen for at udvikle rammen og udstikke kursen for Landbrug- og Fødevarers store omdømmesatsning. I samme periode trådte L&F også ind på Folkemødescenen med Lisbeth i spidsen. Her blev skabt et strømlinet og moderne udtryk med højprofilerede debatter. L&F er blevet en sværvægter på mødet, og alle kommer til at tale om L&F, både før, under og efter mødet. Det er Lisbeths fortjeneste. Senest har Lisbeth stået bag den store og succesfulde lancering af Pisner - endnu et udtryk for hendes kreative og finurlige tankegang.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle