Moderne Magnum

Flere hk, affjedret kabine og frisk storskærm.

Næste års Magnum-traktorer ligner sig selv, men Case IH har gemt moderne ingredienser bag det velkendte ydre.

Først og fremmest er der flere krummer i den nye topmodel, 340. Den yder 374 hk, når den er presset ned i omdrejninger, og op til 389 hk ved pto-arbejde, transport eller brug af hydraulik.

Ligesom de fire mindre modeller er topmodellen, 340, udstyret med en 8,7 liter stor motor fra FPT (Fiat Powertrain Technologies), der kendes fra Axial-Flow 7120 mejetærskerne. Motorerne i Magnum har SCR-katalysator og anvender AdBlue-væske til at rense røgen med.

Bag den nye motor sidder en genbrugt powershift-transmission. Case IH lover dog, at Magnum vises i trinløs udgave på Agritechnica til næste år.

Kendt kabine affjedret

Kabinen er den samme, som vi kender i dag. De nye modeller kan dog udstyres med luftaffjedring, der skåner piloten for rystelser på en ujævn mark. En kærkommen løsning til traktorerne, der ikke tidligere har været mulig.

En ny AFS Pro 700 farveskærm er påbygget armlænet. Den kan ud over traktorfunktioner også varetage autostyring, Isobus og kameravisning. Den er opbygget ligesom i Puma CVX, men skærmen er større. Det gør det muligt at splitte skærmbilledet op i to eller eksempelvis at styre et Isobus-redskab på den.

Servicemæssigt er intervallet for olieskift på motoren øget til 600 timer, og luftfilteret kan nu serviceres uden at åbne motorhjelmen. Endelig er det blevet muligt at få sin Magnum med integreret frontlift og front-pto.

Case IH Danmark forventer, at traktorerne kommer til landet til næste sommer.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle