Ny kampagne viser fødevareerhvervets kæmpe indsats for grøn omstilling

På mandag er vi klar med en ny udgave af omdømmekampagnen. Videoer, plakater og sociale medier bliver fyldt med, hvordan vi kommer nærmere vores vision om et klimaneutralt fødevareerhverv i 2050.

For nok har vi fortalt om vores vision siden udmeldingen i marts 2019. De politikere og medier, der følger mest med i vores verden, ved vi arbejder mod det klimaneutrale fødevareerhverv.

Men ved alle danskere det? Jeg tror ikke, nok ved det – i hvert fald hørte jeg under klima-topmødet i New York flere spørge mig: ”Hvornår melder I jer ind i klimakampen?”

Det går ikke – og derfor går vi i gang med kampagnen, der samtidig kroner ni års intenst omdømmearbejde for vores erhverv.

Det er vigtigt, at vi tydeliggør den kæmpe indsats, vores erhverv kaster ind i den grønne omstilling.

Vi udvikler og opfinder morgendagens grønne løsninger i samarbejde med universiteterne, vores eget videnscenter SEGES, virksomhederne og ude på bedrifterne. Vi dygtiggør os konstant, så vi kan leve op til vores globale ry som foregangsland – og eksportere de gode løsninger.

Danske fødevarer er allerede blandt de mest klimaeffektive, men det stopper ikke her. Vi er altid på jagt efter den næste mulighed for at forbedre vores produktion på en bæredygtig og ressourceeffektiv måde.

Kampagnen viser, vi i Danmark har evnen. Og den, der har evnen, har som bekendt også pligten. Vi påtager os den pligt – og de muligheder der følger med. Det slår den nye kampagne fast - for selvom vi er et lille land, gør vi en stor forskel.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle