Sælger færre måltidskasser

Flere konkurrenter presser for første gang Aarstidernes salg af måltidskasser.

Siden Aarstiderne blev stiftet i 1999, er det kun gået én vej for firmaet - og det er op ad sammen med markedet for måltidskasser, der kun er blevet mere populært. Men i regnskabet for 2019 er omsætningen for første gang faldet til nu 661,3 mio. kr. mod 685 mio. kr. i 2018. Faldet skyldes lavere salg og flere konkurrenter på markedet, forklarer direktør i Aarstiderne Annette Hartvig Larsen:

»Vi har haft meget stor vækst i de sidste mange år, og det er meget naturligt, at man når til et tidspunkt, hvor det flader ud. Vi har nået et mætningspunkt for nu, og ja, vi har solgt mindre«, siger Annette Hartvig Larsen, direktør siden 2003.

Satser på økologi

De seneste år er omsætningen ellers vokset med omkring 100 mio. kr. om året, men i 2018 stagnerede den udvikling. Det har nu fået Aarstiderne til at kigge på deres forretning.

»Der er selvfølgelig flere, der kommer ind på markedet og laver måltidskasser, men de er ikke økologiske som vores. Det er klart, at når vi ser, at salget ikke bliver som regnet, så må vi kigge indad for at se, hvad vi kan gøre bedre«, siger Annette Hartvig Larsen, der ikke vil løfte sløret yderligere for, hvad Aarstiderne har af planer for at vende udviklingen.

Fortrøstningsfuld er hun dog: »Der er stadig meget at tage af i forhold til at tage af den omsætning, som detailhandlen har«.

Bundlinjen endte i 2019 på 13,2 mio. kr. i overskud, hvilket er en lille tilbagegang i forhold til året før med 14,7 mio. kr. Aarstiderne har i dag knap 300 ansatte.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle