Ambitionerne er stadig skyhøje

Coronanen har gjort ondt for Washpower, men virksomheden stiler alligevel efter en fordobling af omsætningen på tre år.

Det forskudte regnskab 19/20 var præget af betydelig fremgang for Washpower, og yderligere vækst på 20 procent var målet i det kommende regnskabsår, men det bliver ikke indfriet.

Det fortæller direktør Glenn Pedersen, som peger på coronaen som stopklods for fortsat vækst.

»Vi satte et mål om en vækst på ekstra 20 procent, men dengang vidste vi ikke, at der var noget, der hed corona, og vi må indrømme, at sidste år var ekstraordinært stort, da vi dengang havde et stort projektsalg i USA«, siger Glenn Pedersen.

Kan ikke komme ud på eksportmarkederne

Mens det danske marked ifølge direktøren går ganske godt, kniber det mere med at få fart på eksportmarkederne.

»De nye markeder, som vi forsøger at komme ind på, kræver i mange tilfælde, at landmændene kan komme til at se vores vaskerobot i funktion. Men vi kan bare ikke komme ud til dem i øjeblikket, når der er corona«, siger Glenn Pedersen.

Trods den træge handelssituation er ambitionerne i behold hos Washpower.

»Vores strategi går på, at vi satser på vores vaskerobot og håber på synergier til de andre produkter som kyllingehusvasker og højtryksrensere«, siger en fortrøstningsfuld Glenn Pedersen.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.

Seneste videoer

Se alle