Beercycling nomineret til flot pris

Landbrug & Fødevarers Beercycling-kampagne, der blev skudt i gang på Roskilde Festival sidste år under overskriften »Fra pis til pilsner«, er nomineret til den attraktive markedsføringspris Advertising Effectiveness Award 2016 (AEA-prisen).

Bureauet Mensch står bag kampagnen, som dyster med 19 andre reklamekampagner. Blandt de øvrige nominerede er Tuborg, Momondo, Interflora, Toms, Spies og McDonald’s.

»Det er et imponerende felt, vi er oppe imod, både på bureau- og annoncørsiden. At blive nomineret blandt de mange indstillede og højtprofilerede kampagner er i sig selv en bedrift,« siger Lisbeth Olsgaard, der er brandingchef i Landbrug & Fødevarer.

Hun tilføjer, at L&F i 2014 vandt en AEA Award for kampagnen »Fremtiden er ikke så sort, som den har været«.

»Jeg er fortrøstningsfuld. Vi har før bevist, at vores kampagner er effektive. Derudover har en sådan nominering også en betydelig effekt på vores identitet og branding af Landbrug & Fødevarer. Stærke identiteter bliver stadig mere vigtige i et omskifteligt mediebillede, hvor forbrugerne udviser en stigende kompleks adfærd, og hvor det kun dem med det stærkeste image og brand, der overlever,« siger hun.

På næste uges delegeretmøde i Herning taler Lisbeth Olsgaard, adm. direktør Karen Hækkerup og sociolog Eva Steensig om, hvorfor det er vigtigt at have en stærk, fælles fortælling. Temadrøftelsen kan følges live torsdag formiddag på lf.dk.

Faktaboks

Attraktiv nominering

  • L&F’s Beercycling-kampagne er nomineret til Advertising Effectiveness Award 2016 (AEA-prisen), som uddeles 24. november.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle