Bil-mand vil øge bevidstheden om Dal-Bo

Dal-Bos store tromler fylder meget lidt hos sine forhandlere. Men de skal være langt mere bevidste om mærket, lyder ambitionen.

Redskabsproducenten Dal-Bo er et stykke stolt dansk industri-historie. Med base og egenproduktion i Bindeballe ved Vejle er virksomheden gennem de senere år støt og roligt vokset i størrelse – fra en omsætning på omkring de 70 mio. kr. for ti år siden til 170 mio. kr. i 2018.

Et generationsskifte med ny ekstern formand og ny direktør i form af den tidligere chef for Mercedes Benz-forhandlerne i Københavnsområdet Carsten Abel skal rykke Dal-Bo yderligere frem på markedet, hvor man til daglig kæmper med udenlandske redskabsproducenter med markant større volumen bag sig.

En af metoderne er bl.a. at skærpe Dal-Bos profil i såvel offentligheden som ude hos forhandlerne.

»I denne her branche er det traktormærkerne, som driver forhandlernes fokus. Vi fylder ganske lidt i salget hos en forhandler, men jeg har en ambition om, at vi skal fylde meget mere i deres bevidsthed«, har det bl.a. lydt fra den nybagte direktør Carsten Abel, som tiltrådte op til Agromek sidste år.

Mens Dal-Bo leverede rekordresultater i 2017, blev bundlinjen i 2018 præget af ekstra omkostninger til ledelsesskiftet og aftrædelsen for flere af de gamle ledere og ejere. Et ophedet forår gav også dyre overarbejdstimer i en produktion, som havde travlt med at følge med ordrerne.

For indeværende år forventer Dal-Bo en beskeden stigning. Der investeres i øvrigt betydeligt i produktionens effektivitet med nye svejserobotter, ligesom Dal-Bo har gearet op på produktudviklingen for at præsentere nye produkter på årets store internationale udstilling Agritechnica.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle