CowConnect har spotlys på store tyske mælkeproducenter

CowConnect går ad tre forskellige spor på Agritechnica for at få sin appbaserede foderstyring ud at arbejde i hele Europa.

Hvad er egentlig det internationale potentiale i mit produkt?

Det spørgsmål kan let besvares på verdens største teknikmesse Agritechnica i Hannover i denne uge, og derfor står de to CowConnect-stiftere Jesper Mortensen og Bjarke Sørensen på den danske ambassades messestand og tester interessen for det app-baserede fodrings- og lagerstyringssystem med ’smertefri’ DMS-dataudveksling.

»Det går egentlig ret godt. Vi kommer til at have noget af en dynge visitkort med hjem fra vognproducenter, landmænd, fodringsrådgivere og andre producenter af udstyr til kvægbrug, som vi skal bruge de næste måneder på at arbejde videre med«, siger en synligt tilfreds Jesper Mortensen, da Kvæg PLUS taler med dem.

Ligner danske forhold

Især det øst- og nordtyske kvægbrug minder meget om det danske kvægbrug, og derfor står disse mælkeproducenter med 300-500-1.000 køer med netop de udfordringer omkring foder- og lagerstyring samt datamanagement, som CowConnect er designet til at løse.

En del tyske kvægrådgivere og firmaer arbejder allerede med apps, som derfor ikke er ukendte for tyske mælkeproducenter.

CowConnect-appen er derfor nu oversat til tysk, hollandsk og engelsk, og via en webportal vil det være muligt at uploade foderplaner.

 

Tre spor

CowConnect arbejder ad tre spor på Agritechnica. Dels står de på standen for at møde mælkeproducenter, og selv om den danske ambassadestand ikke ligger optimalt i hal 17 ift. hal 25 og hal 27, hvor de fleste producenter af kvægfodringsudstyr udstiller, finder der nu alligevel en del landmænd frem til den. Det samme gør firmaer med andre avancerede produkter til kvægbruget, bl.a. sensorsystemer.

Dels har CowConnect aftalt møder med alle vognproducenterne via deres danske importører og forhandlere.

»Vi vil gerne vide, hvordan skal vores løsning se ud, hvis de skal have den med ud i verden«, forklarer Bjarke Sørensen.

Det sidste spor handler om at mødes med kvægrådgivere fra især Øst- og Nordtyskland, men der er også allerede skabt en god kontakt til en sydtysk kvægrådgivning.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.