DLF's roeforretning skifter navn: Skal sende et tydeligt signal

I 2017 blev sukkerroefrø-forretningen, MariboHilleshög, en del af DLF. Nu skal navnet også signalere tilhøret til DLF-koncernen.

Roefrøvirksomheden MariboHilleshög, der er en del af DLF-koncernen, ændrer nu navn.

Fremover skal den danske sukkerroeforædler i stedet hedde DLF Beet Seed ApS. Det skriver DLF i en pressemeddelelse.

I 2017 blev sukkerroefrøforretningen en del af DLF, som siden har investeret yderligere i forskning og udvikling og i at øge produktionskapaciteten på fabrikken i Holeby.

DLF Beet Seed, som virksomheden hedder nu, har i dag cirka 340 ansatte på globalt plan og sælger roefrø til mere end 35 lande.

Hans Christian Ambjerg, CEO i DLF Beet Seed samt medlem af koncernledelsen i DLF, ser det nye firmanavn som et stærkt signal til omverdenen.

"Med det nye firmanavn ønsker vi at sende et tydeligt signal om, at vi er en del af DLF-koncernen – en førende, global forædlingsvirksomhed med fokus på frø. Vi ønsker samtidig at tilkendegive, at DLF er dedikeret til sukkerroefrø, og at vi i samarbejde skaber innovation og konstant udvikler nye sorter – til værdi for landmændene og industrien", udtaler Hans Christian Ambjerg i meddelelsen.

Truels Damsgaard, der er CEO i DLF og bestyrelsesformand i DLF Beet Seed, ser også navneskiftet som en naturlig udvikling af roefrøforretningen.

"Det er fire år siden at DLF opkøbte roefrøforretningen af Syngenta, og vi har lært meget om roefrø siden", siger han.

"Derfor har vi også fundet, at tiden er inde til at DLF-varemærket også er afspejlet i sukkerroefrøforretningen. Vi har de seneste måneder arbejdet med fælles værdier, som vi deler i hele DLF-koncernen globalt, og nu har vi også DLF-navnet til fælles", konstaterer Truels Damsgaard.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle