Engelsk detailgigant lancerer kød i plastic - unge er angste for at røre med fingrene

Sainsburys i Storbritannien introducerer nu berøringsfri emballage, fordi en stor del af de unge forbrugere er bange for at røre råt kød, før det tilberedes.

Det virker som om, at der efterhånden skal tages hensyn til ethvert lille behov hos forbrugerne.

Den britiske detailgigant Sainsburys lancerer i hvert fald nu kød indpakket i plastic, som kan klippes op og smides direkte på panden eller i en gryde, så man derved undgår at røre kødet med fingrene.

Det skriver Fleiswirtschaft.com

Den berøringsfri emballage lanceres, efter at en ny stor undersøgelse har vist, at at udsigten til at komme i kontakt med ubehandlede kødprodukter fremkaldte høj grad af angst blandt kunderne under 35 år.

"Kunder, især yngre, er meget bange for at røre råt kød. Disse poser tillader folk, især de der er i tidsnød, til bare at rive og tippe kødet lige ned i stegepanden uden at røre det," siger Katherine Hall, produktudviklingschef for kød, fisk og fjerkræ hos detailhandleren, til Fleiswirtschaft.

En nylig rapport fra forbrugerforskningsfirmaet,  Mintel fandt frem til, at knap 40 procent af de unge foretrækker at undlade at håndtere råt kød. Til sammenligning er det lidt over en fjerdedel af den bredere befolkning.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle