Fødevarestyrelsen indfører chat-rådgivning

Fødevarestyrelsen prøver nyt tiltag af.

Hvis du har spørgsmål til Fødevarestyrelsen om økologi, dyrevelfærd eller smileyrapporter, så kan du som noget nyt taste dit spørgsmål ind via en ny chatfunktion. Det skriver styrelsen i en pressemeddelelse.

Tidligere var der kun mulighed for at ringe eller sende sit spørgsmål ind på skrift på en kontaktformular.

”Vi har at gøre med landmænd, restauratører, butiksejere og mange andre, som har travlt. De har brug for hurtige svar, når noget dukker op. Vi gør altid vores bedste for at svare så kvikt som muligt, og vi håber, at vi med vores nye værktøj kan hjælpe kunderne endnu bedre,” siger sektionsleder i Fødevarestyrelsen, Malene Mols.

”Man kan måske godt forestille sig, at kunderne vil vælge chatten til de lidt mindre ting, mens større spørgsmål stadig kommer ind på telefonerne. Men ærligt talt, så ved jeg det ikke. Vi må vente og se. Vi håber bare, at kunderne vil bruge den nye funktion, og at de bliver glade for den,” siger hun.

Chatfunktionen vil som udgangspunkt være åben fra 10-15 på hverdagene, dog kun til 14 om fredagen. Når chatten er åben, vil muligheden automatisk poppe op, når man besøger hjemmesiden www.fvst.dk. Den kan dog være lukket indenfor normal åbningstid pga. sygdom eller andet.

Telefonerne er åbne fra 9-16 mandag til torsdag og 9-15 om fredagen. Målet er at besvare telefonerne inden for 3 minutter i gennemsnit.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle